Nur Rohmatilla Aini, Nur (2024) ANALISIS PENERAPAN MODEL PROJECT BASED LEARNING (PBL) PADA MATA PELAJARAN IPAS DI KELAS IV SDN 9 PATOKAN TAHUN 2023. ANALISIS PENERAPAN MODEL PROJECT BASED LEARNING (PBL) PADA MATA PELAJARAN IPAS DI KELAS IV SDN 9 PATOKAN TAHUN 2023, 1 (1). pp. 1-6. ISSN 201910007 (Unpublished)
Text
NUR ROHMATILLA AINI (1).docx Download (20kB) |
||
|
Image
17091831160863450778056641498706.jpg Download (1MB) | Preview |
|
Text
Nur Rohmatilla Aini (2).pdf Download (317kB) |
Abstract
Abstract : Project based learning is a learning model that uses projects/activities as its goal. Project-based learning (project based learning) focuses on activities in the form of collecting information and using it to produce something that is useful for the student's own life or for others, but is still related to KD in the curriculum. IPAS is a combination of IPA and IPS. In terms of content, IPAS is very close to nature and human interaction. Science and science learning needs to present a context that is relevant to the natural conditions and environment around students. IPAS also plays in forming literacy and numeracy competencies. Keywords: Project Based Learning, Ipas Abstrak : Pembelajaran Project Based Learning adalah model pembelajaran berpusat pada peserta didik dan memberikan pengalaman belajar bermakna bagi peserta didik. Model ini mengarahkan pada aktivitas peserta didik yang berupa memperoleh informasi dan manfaatnya untuk menghasilkan suatu yang bermanfaat bagi kehidupan siswa itu sendiri maupun bagi masyarakat. Ilmu Pengetahuan Alam dan Sosial merupakan gabungan antara IPA dan IPS. Ilmu Pengetahuan Alam dan Sosial secara konten sangat dekat dengan alam dan interaksi antarmanusia. Ilmu Pengetahuan Alam dan Sosial juga berperan penting dalam pembentukan kompetensi literasi dan numerasi. Kata kunci : Project Based Learning, Ipas
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | PGSD > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
Depositing User: | NUR ROHMATILLA AINI |
Date Deposited: | 29 Feb 2024 06:37 |
Last Modified: | 29 Feb 2024 06:37 |
URI: | http://repository.unars.ac.id/id/eprint/1458 |
Actions (login required)
View Item |